woensdag 15 januari 2014

DIY: takkenkrans

En weer heb ik wat moois 'gered' uit het
houthok...net als de berkenstammen
waarvan ik kandelaars heb gemaakt.
Dit keer een hele doos takjes; snoeiafval
wat mijn schoonmoeder bij ons brengt
voor de open haard. Ik vond ze te leuk om
op te stoken dus heb ik er een takkenkrans
van gemaakt.


Ik zal jullie laten zien hoe ik het heb gemaakt.


Eerst heb ik wat dikkere takken uitgezocht
voor de basis en deze in kransvorm gelegd.


De takjes heb ik vastgezet met
 ijzerdraad en met een dot
 lijm uit het lijmpistool voor
 de extra stevigheid.


Het ijzerdraad nog niet afknippen;
 hiermee kunt je eventueel de volgende
 takken weer mee vastmaken.


Zo ga je verder met de volgende laag;
het is even puzzelen met de takjes.


Ik heb pas op het laatst de uitstekende
 takken wat afgeknipt zodat ie mooi rond is/lijkt!
Niet teveel....hij mag best een beetje grillig zijn!


In plaats van in de open haard hangt de krans nu erboven!




De zwarte wandkandelaar vond ik
 vanmiddag bij de kringloop.


Voor diegene die aan slag gaan....heel veel succes!

Oja, ik wil nog even mijn nieuwe
 volgers van harte welkom heten!
 Fijn dat jullie lekker meelezen!

Een gezellige week verder!

Liefs van
Nicole x

51 opmerkingen:

  1. Wow, heel mooi Nicole. Ik pin hem....kan ik de instructies terugvinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige krans en een heel mooi geheel zo!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om van wat afval zo een mooie aanwinst te maken, ik vind hem supermooi!
    Ook het plekje waar je hem gehangen hebt , wat een sfeervolle schoorsteen.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! Hij hangt prachtig op de schoorsteen!

    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk! En leuk dat je mn Rotterdamblog gaat volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan Nicole !!!..superr gaaf hoor...liefs Ria..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie krans en dat helemaal gratis! Leuk gedaan Nicole.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dat is een leuke krans! Zeker zonde om in de openhaard te gooien. En zo leuk dat je laat zien hoe het gemaakt wordt, ga ik zeker ook eens proberen! Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk....en zoiets brengen ze je ook nog thuis!!
    Ik zag vorige week ook ergens takken liggen...ook zoiets grilligs....maar het regende zo hard. Manlief wil dat dan niet in de auto hebben. Helaas...

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk Nicole, ik kan takjes ook nooit laten liggen,
    Hier liggen nu worteltakken klaar, daar ga ik ook ene krans van maken, lekker stoer.
    Mooi plekje boven de haard.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk....en zoiets brengen ze je ook nog thuis!!
    Ik zag vorige week ook ergens takken liggen...ook zoiets grilligs....maar het regende zo hard. Manlief wil dat dan niet in de auto hebben. Helaas...

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke foto's...kasteelwaardig Nicole ;)
    Tijdens onze rondreis in 2009 logeerden wij in Schotland in een kasteel (ook een 6-tal blogposten van)
    en dit doet me er écht aan denken...prachtig!
    En wat een vondst weer bij de kringloop...Wauw!

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van natuurelementen kan je mooie spullen maken,
    gratis en niks en toch zo prachtig ...
    wat ik ook moet zeggen is de wandkandelaar,
    ik vind hem schitterend.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke takken krans en hij hangt prachtig!
    Je hebt weer een geweldige vondst bij de kringloop gedaan .

    Fijne week en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie krans Nicole....jij bent toch ook handig hoor, er komen
    zoveel mooie creaties uit je handen.
    fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is super-mooi! Leuk dat je laat zien hoe je het gemaakt hebt. En dat van afval, ongelooflijk.
    Hij hangt er ook perfect. Leuke aanwinst van de kringloop!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leukkk kan je daar van genieten he gewoon van buiten kost niets en je hebt weer wat mooist aan de muur ...en die kandelaar superrr ik heb hem ook hahahha en ook van de kringloop hangt langs de trap prachtig zulke aankopen he word je toch blij van .... leuk hoeft niet duur te zijn .... wens je nog een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig wat je van een hoopje takken hebt gemaakt! Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Nicole,
    Je krans is prachtig geworden, wat goed van je dat je er gelijk een krans in zag, in dat snoeiafval... Staat prachtig aan de schouw...
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is maar goed dat je de takjes gered hebt van het vuur want hetis nu een prachtige stoere krans geworden.....dank je wel voor de uitleg ;-)
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt mij nog best lastig om de krans zo mooi in vorm te krijgen, maar dat is jou prima gelukt. Een sfeervol geheel!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw Nicole, wanneer kan ik aanschuiven met een wijntje...hihi..práchtig je open haard met schouw. Gaaf hoe je die krans gemaakt hebt en hij komt prachtig tot zijn recht daar. Die muurkandelaar is súper, geeft het geheel de grandeur van een kasteel..genieten dit...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier hou ik van, simpele materialen gebruiken en er iets leuks van maken.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hartstikke leuk, heel mooi geworden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Helemaal leuk deze DIY-krans en hij hangt wel heel mooi daar zo boven de haard ... veel beter dan erin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Niet te snel iets opstoken dus: mooi voorbeeld van recycling!
    Je wandkandelaar is prachtig en past helemaal bij het plaatje!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi gemaakt deze stoere krans!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super Nicole, dit is weer een schitterende krans en dat van afval takjes!
    Jij weet toch steeds maar weer een ander soort krans te maken en ze zijn allemaal even mooi!
    Duidelijk hoor je tutorial van de takjes krans, als ik ook ooit eens veel takjes heb ga ik deze zeker een keer proberen te maken.
    Nog een gezellige week
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk idee om daar zo op te komen. En hij hangt daar heel mooi! En als je ze dan ook nog gratis thuisbezorgd krijgt!
    En je hebt een leuke kandelaar gevonden bij de kringloop!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie krans geworden en hij komt prachtig uit op d achtergrond. De kandelaar is ook een mooie vondst.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke aanwinst die het interieur verfraait!!
    Heb ook een grillige takkenkrans in de schouw hangen,maar die kocht ik bij bloemist,ben er niet minder blij mee.
    Mijn hoofd staat er de laatste tijd niet na om van alles te knutselen wat ik tegen kom op het WWW...

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige krans… héél mooie schouw ook trouwens zo hoog !!
    lieve groeten
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Eenvoudig, mooi, kosteloos en natuurlijk...wat moet een mens nog meer hebben, daar kan ik zo van genieten!
    Héél mooi!
    Groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  34. SUPER KRANS EN ERG MOOI ZO BOVEN DE HAARD.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Knap en leuk idee. En zeg, wat een prachtige kringloopvondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Helemaal leuk Nicole. Ik heb dit jaren geleden ook weleens gedaan met allemaal korte stukjes op een strokrans. Volgeplakt met lijmpistool tot je de strokrans niet meer zag. Inmiddels is deze krans niet meer. Toch wel een goed idee om het nog eens te proberen.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat ontzettend mooi gedaan, lekker eenvoudig, ik hou ervan!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ook ik ben weer terug na een lange blogpauze!
    Ik heb je blog weer eens helemaal doorgelezen!
    Leuke kransen heb je gemaakt!

    Fijn weekend!
    Veel liefs!
    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi gemaakt Nicole, en je uitleg is duidelijk. Staat hartstikke mooi zo boven het haardvuur i.p.v. erin.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat leuk gedaan!!en wat heb je een gave wandkandelaar op de kop getikt!!!
    Lieve groet!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie krans, Nicole! Weer eentje om te onthouden!

    Fijne avond

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hartstikke mooi geworden! En grappig dat hij er nu boven hangt, in plaats van er in ligt. Wij hebben laatst van oude takken een erfafscheiding gemaakt. De takken van de knotwilgen hebben we tussen twee paaltjes gelegd. De vogels zijn er ook blij mee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  43. super idee...ga t opslaan en een keer uitvoeren :))

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Je kent me niet, maar ik volg je al een tijdje en ik mis je blogs.
    Alles goed met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Nicole, ik zat wat naar mijn blogs te kijken die ik volg, en ik dacht al , er zit daar iemand
    tussen met een prachtige schouw en hoog plafond....en ik vind je nu terug....blog je niet meer ?
    fijne dag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een super idee! Enige tijd terug heb ik diverse takjes verzameld tijdens de wandeling met de hond. Dit om de kaarshouders mee te bekleden maar kon het niet goed bedenken wat ik nou precies wilde ;-) Nu weet ik wat ik ermee ga doen: ik ga je krans namaken want ik vind hem super gaaf! Hoop dat je snel weer gaat bloggen want ik geniet ervan.
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Nicole...zo lang al niet meer aanwezig in blogland...ik hoop zo dat het goed met je gaat!!!

    Groetjes van Marianne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Als surfend over het net kom ik op je blog en WAUW!! Wat een gave spullen maak je en zo onwijs leuk dat je ook uitleg geeft hoe!! Ik kijk m'n ogen uit en ben helemaal weg van je stijl! Ik ga nog even verder snuffelen maar ben vol overtuigd een volger geworden!

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen